Konstrukcija hidrauličkog sistema može da se izvede kao:
Karakteristike zatvorenog kola
Zatvoreno hidrauličko kolo je konstrukcija koja je često, ali ne i isključivo, u upotrebi za mobilne sisteme i kod koje radni fluid cirkuliše kroz sistem sledećim redosledom:
1. pumpa -> motor -> pumpa (slika 2a i 2b) - gde su pumpa i motor (ili cilindar jednakih zapremina leve i desne radne komore) dvosmernog dejstva.
Karakteristike poluzatvorenog kola
Poluzatvoreno hidrauličko kolo je konstrukcija koja je u upotrebi kod sistema kod kojih se želi redukovati kapacitet pumpe, zapremina rezervoara. Ovim rešenjem u jednom radnom ciklusu, fluid se usmerava ka rezervoaru (slika 3a), a u drugom radnom ciklusu, ka motoru ili cilindru (slika 3b), i time mu povećava radnu brzinu.
- otvoreno hidrauličko kolo,
- zatvoreno hidrauličko kolo ili
- poluzatvoreno hidrauličko kolo.
Otvoreno hidrauličko kolo je konstrukcija koja je često, ali ne i isključivo, u upotrebi za stacionarne sisteme i kod koje radni fluid cirkuliše kroz sistem sledećim redosledom:
1. rezervoar -> pumpa -> razvodni ventil -> rezervoar (slika 1a) ili
2. rezervoar -> pumpa -> razvodni ventil -> aktuator -> rezervoar (slika 1b ili 1c).
1. rezervoar -> pumpa -> razvodni ventil -> rezervoar (slika 1a) ili
2. rezervoar -> pumpa -> razvodni ventil -> aktuator -> rezervoar (slika 1b ili 1c).
![]() |
Slika 1a |
![]() |
Slika 1b |
![]() |
Slika 1c |
Karakteristike zatvorenog kola
Zatvoreno hidrauličko kolo je konstrukcija koja je često, ali ne i isključivo, u upotrebi za mobilne sisteme i kod koje radni fluid cirkuliše kroz sistem sledećim redosledom:
1. pumpa -> motor -> pumpa (slika 2a i 2b) - gde su pumpa i motor (ili cilindar jednakih zapremina leve i desne radne komore) dvosmernog dejstva.
![]() |
Slika 2a |
![]() |
Slika 2b |
Karakteristike poluzatvorenog kola
Poluzatvoreno hidrauličko kolo je konstrukcija koja je u upotrebi kod sistema kod kojih se želi redukovati kapacitet pumpe, zapremina rezervoara. Ovim rešenjem u jednom radnom ciklusu, fluid se usmerava ka rezervoaru (slika 3a), a u drugom radnom ciklusu, ka motoru ili cilindru (slika 3b), i time mu povećava radnu brzinu.
Slika 3a
Slika 3b
Kod ovakvih hidrauličkih kola uglavnom se koriste cilindri sa jednostranom klipnjačom (gde je odnos površine klipa i klipnog prstena, najčešće, 2:1).
Нема коментара:
Постави коментар