Provera pritiska gasa hidrauličkog akumulatora
Hidraulički akumulatori su uređaji za skladištenje energije u hidrauličkom sistemu. Mogu se koristiti na različite načine, a najčešća upotreba je brza isporuka velike zapremine ulja za izvlačenje i uvlačenje cilindara velikom brzinom. Takođe, akumulatori se mogu koristiti za apsorbovanje hidrauličkih udara, održavanje pritiska u sistemu i za obezbeđivanje fluida u slučaju prekida napajanja.
Najčešće
vrste akumulatora su akumulatori sa mehom, membranom i klipni, a spomenuti
elementi razdvajaju hidraulično ulje od azota (gasa kojim se akumulator puni –
drugi gasovi su skupi ili eksplozivni). Predpunjenje azota je obično polovina
do dve trećine maksimalnog pritiska u sistemu. Kada se pumpa uključi, azot se
komprimuje do maksimalnog trenutnog pritiska u sistemu. Podešavanje opruge
kompenzatora pumpe određuje maksimalni pritisak gasa kada se koristi pumpa
promenljivog kapaciteta sa kompenzatorom. Podešavanje glavnog ventila za
ograničenje pritiska određuje maksimalni pritisak u sistemu sa pumpom konstantnog
kapaciteta.
|
|
|
Akumulator sa mehom |
Akumulator sa membranom |
Akumulator sa klipom |
Veoma je važno da se pritisak gasa kontroliše u regularnim vremenskim intervalima (jednom mesečno do najviše jednom u šest meseci).
Standardna
procedura provere pritiska predpunjenja gasa je: 1. Isključi se sistem; 2. Postavi
se komplet za merenje i punjenje na akumulator; 3. Otvori se gasni ventil i
očita pritisak na manometru. Mane ove procedure su što zahteva određeno vreme
za sprovođenje (15-20 min), zatim pri svakoj proveri malo gasa se ispusti, a
pored toga postoji rizik da se ošteti ventil za punjenje, što može rezultirati
stalnim gubitkom gasa iz akumulatora.
Drugi
(ne-invazivni) način je ugraditi manometar u dovodnu liniju akumulatora, zatim potisnuti
manju količinu ulja iz sistema u akumulator, a potom preko prigušnice usporiti pražnjenje
ulja iz akumulatora, neprekidno gledajući u manometar. Kada meh akumulatora
potpuno ekspandira i protok ulja iz akumulatora prestane, dolazi do naglog pada
pritiska u dovodnoj liniji. Vrednost pri kojoj dolazi do naglog pada pritiska
na manometru označava približno pritisak predpunjenja akumulatora gasom.
Oba opisana načina provere trebalo bi isključivo da sprovodi stručno lice.
Нема коментара:
Постави коментар