3/29/2021

 

Provera pritiska gasa hidrauličkog akumulatora

Hidraulički akumulatori su uređaji za skladištenje energije u hidrauličkom sistemu. Mogu se koristiti na različite načine, a najčešća upotreba je brza isporuka velike zapremine ulja za izvlačenje i uvlačenje cilindara velikom brzinom. Takođe, akumulatori se mogu koristiti za apsorbovanje hidrauličkih udara, održavanje pritiska u sistemu i za obezbeđivanje fluida u slučaju prekida napajanja.

Najčešće vrste akumulatora su akumulatori sa mehom, membranom i klipni, a spomenuti elementi razdvajaju hidraulično ulje od azota (gasa kojim se akumulator puni – drugi gasovi su skupi ili eksplozivni). Predpunjenje azota je obično polovina do dve trećine maksimalnog pritiska u sistemu. Kada se pumpa uključi, azot se komprimuje do maksimalnog trenutnog pritiska u sistemu. Podešavanje opruge kompenzatora pumpe određuje maksimalni pritisak gasa kada se koristi pumpa promenljivog kapaciteta sa kompenzatorom. Podešavanje glavnog ventila za ograničenje pritiska određuje maksimalni pritisak u sistemu sa pumpom konstantnog kapaciteta.



Akumulator sa mehom

Akumulator sa membranom

Akumulator sa klipom

 

Veoma je važno da se pritisak gasa kontroliše u regularnim vremenskim intervalima (jednom mesečno do najviše jednom u šest meseci).

Standardna procedura provere pritiska predpunjenja gasa je: 1. Isključi se sistem; 2. Postavi se komplet za merenje i punjenje na akumulator; 3. Otvori se gasni ventil i očita pritisak na manometru. Mane ove procedure su što zahteva određeno vreme za sprovođenje (15-20 min), zatim pri svakoj proveri malo gasa se ispusti, a pored toga postoji rizik da se ošteti ventil za punjenje, što može rezultirati stalnim gubitkom gasa iz akumulatora.

Drugi (ne-invazivni) način je ugraditi manometar u dovodnu liniju akumulatora, zatim potisnuti manju količinu ulja iz sistema u akumulator, a potom preko prigušnice usporiti pražnjenje ulja iz akumulatora, neprekidno gledajući u manometar. Kada meh akumulatora potpuno ekspandira i protok ulja iz akumulatora prestane, dolazi do naglog pada pritiska u dovodnoj liniji. Vrednost pri kojoj dolazi do naglog pada pritiska na manometru označava približno pritisak predpunjenja akumulatora gasom.

Oba opisana načina provere trebalo bi isključivo da sprovodi stručno lice.

Ukoliko pritisak predpunjenja gasa akumulatora nije na potrebnom nivou, njegova funkcionalnost je redukovana što izaziva poremećaje u radu hidrauličkog sistema (sistem i njegove komponente izloženi su većem riziku od otkaza usled hidrauličkih udara, dolazi do pucanja creva i priključaka, neravnomernog kretanja hidrocilindara i hidromotora, smanjena brzina odziva i tako dalje).

Нема коментара:

Постави коментар